Kalkulator



Kursy walut

Średni FOREX (2017-11-20 17:54)
CHF / PLN3.6341+0.0000
EUR / PLN4.2330+0.0000
GBP / PLN4.7748-0.0001
USD / PLN3.6056-0.0001


Reklama



waluty



NOTOWANIA Z RYNKÓW

 

 

 

 

 

 

 

NOTOWANIA Z RYNKÓW HURTOWYCH SPRH



Sonda

Czy boisz się żywności modyfikowanej genetycznie?:


Ostatnie komentarze



Subskrybuj

Subskrybuje zawartość


Logowanie



Kontakt

Claas Axion 840 CVT: Bezstopniowo znaczy łatwiej

Rodzina ciągników Axion firmy Claas wzbogaciła się w ubiegłym roku o odmiany z transmisją opartą o przekładnię bezstopniową. Największy model z nowej rodziny - Axion 840 CVT - znalazł się w finale konkursu "Tractor of the Year 2009".
Rodzina Axion obejmuje 5 modeli z silnikami o mocach maksymalnych wg. normy ISO w przedziale między 180 a 238 KM. Trzy modele – 180-konny Axion 810, 197-konny Axion 820 oraz 213-konny Axion 840 – dostępne są także z nowatorską przekładnia bezstopniową CVT C-Matic dostarczaną przez ZF.

Bezstopniowa przekładnia oferuje wyjątkowy komfort prowadzenia ciągnika – operator posługuje się tylko pedałem przyśpieszenia (tryb Automotive) albo joystickiem (tryb Drivestick). W obu trybach obroty silnika i przełożenie przekładni napędowej dopasowywane są automatycznie. Przełożenie przekładni napędowej jest tak dopasowane, aby zminimalizować zużycie paliwa. Komputer pokładowy umożliwia ustawienie wartości prędkości jazdy do przodu i do tyłu oraz dopuszczalny poziom spadku obrotów silnika. W trybie Automotive, najbardziej odpowiednim do prac transportowych, pociągnięcie joysticka do siebie powoduje uruchomienie hamowania silnikiem, bardzo przydatne podczas zjeżdżania z góry. W trybie Drivestick joystick służy natomiast zarówno do przyspieszania, jak i zwalniania – ten tryb najlepiej sprawdza się, gdy konieczne jest uzyskanie precyzyjnej prędkości pracy. Dostępny jest także tryb ręczny, w którym kontrola obrotów silnika następuje za pomocą pedału przyśpieszenia lub dźwigni gazu ręcznego, natomiast joystick pozwala na zmianę przełożenia przekładni napędowej niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Przesłania bezstopniowa charakteryzuje się wysoką sprawnością, gdyż niewielka część mocy jest zabierana przez moduł hydrostatyczny. Minimalna prędkość jazdy wynosi 50 m/h przy nominalnych obrotach silnika, co jest przydane w specjalistycznych zastosowaniach.

Źródłem napędu ciągników rodziny Axion jest 6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 6,788 dm3 z 4 zaworami na cylinder oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii i chłodnicą międzystopniową. Dzięki układowi wtryskowemu common-rail oraz wtórnemu obiegowi schłodzonych spalin silnik spełnia wymagania surowej normy TIER 3. Innowacyjny system Claas Power Management (CPM) znajdujący się na wyposażeniu modeli Axion 810, 820, 840 oraz AXION 850, uwalnia do 30 KM dodatkowej mocy w chwili, gdy system wykryje większe zapotrzebowanie konieczne do utrzymania siły uciągu, wymagane przez napęd W.O.M. ciągnika lub układ hydrauliczny. W trybie Boost CPM moc maksymalna silnika ciągnika Axion 840 zwiększa się z 213 KM przy 1800 obr./min. do 246 KM przy 2000 obr./min.

Kabina zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach oraz wysoki komfort jazdy dzięki czteropunktowemu zawieszeniu. W wyposażeniu standardowym znajduje się klimatyzacja. W celu uzyskania jeszcze wyższego komfortu jazdy oraz lepszych właściwości trakcyjnych w ciągniku może być zamontowana dostępna w opcji amortyzowana oś przednia Proactiv. Claas w ciągnikach Axion oferuje dwa systemy informatyczne. W standardzie znajdziemy Claas Information System, który dzięki sterowanym mechanicznie zaworom umożliwia ustawienie przełożenia startowego oraz agresywności przekładni nawrotnej, a także – w ciągnikach wyposażonych w standardową 24-przełożeniową skrzynię Hexactiv – płynne ustawienie zakresu prędkości obrotowej silnika w celu automatycznej zmiany przełożeń. Oferowany w opcji system CEBIS z elektrozaworami umożliwia kontrolę nad wszystkimi funkcjami ciągnika za pośrednictwem wielofunkcyjnego wyświetlacza oraz jednego pokrętła i przycisku. Układ pozwala na realizacje takich zaawansowanych funkcji, jak ustawienie wydatku oraz czasu działania wszystkich rozdzielaczy elektrohydraulicznych czy ustawianie parametrów wysokości podnośnika hydraulicznego, na której nastąpi automatyczne wyłączenie napędu W.O.M. W ciągnikach z systemem CEBIS montowane są także zewnętrze przyciski obsługowe, umieszczone na obu tylnych błotnikach, umożliwiające kontrolowanie wybranego rozdzielacza. Terminal CEBIS kontroluje także okresy między przeglądami i wskazuje termin najbliższego przeglądu.

Na etapie konstruowania ciągnika zadbano o możliwość szybkiego i łatwego wykonywania codziennych czynności obsługowych. Dzięki jednoczęściowej masce wszystkie podzespoły wymagające regularnej kontroli są łatwo dostępne. Na uwagę zasługuje bezpośrednia kontrola poziomu oleju w silniku i możliwość szybkiego uzupełnienia jego stanu oraz ułatwienie czynności związanych z czyszczeniem i wymianą filtrów powietrza kabiny i silnika.

 

Źródło: Biznes Truck

Naprawdę komfort i inteligentna technologia.

Naprawdę komfort i inteligentna technologia. Do tego wydajne.
Janek